wtorek, 20 stycznia 2015

2. Fragile cz. 2

Przyszedł czas na odbiór walizki...

Byłam zdezorientowana. Nie wiedziałam, czy mam wziąć wózek na walizkę, czy też podarować sobie obsługę tej ciężkiej maszyny. Z drugiej strony brak kółek stanowił maluuuuczki problem. Ciekawiło mnie, czy to moje cudeńko miało jeszcze rączki, drąg do ciągnięcia i w ogóle dno. Na szczęście - miało. I nawet nie oznaczyli mi walizki jako heavy, ciekawe... Złapałam za uchwyty, ewidentnie naciągając sobie coś w okolicach kręgosłupa. Rączki wisiały na włosku. Jedno mocniejsze szarpnięcie i byłoby po nich. Odstawiłam wózek, wyciągnęłam ten drąg, który, OCZYWIŚCIE i jak na złość, postanowił się zablokować. Szarpałam się z nim chwilę i cała mokra od nadmiaru wrażeń udałam się po bilet i wodę. Chwalmy Wszechświat za wolne środki na koncie! Ha, udałam to też nie jest zbyt trafne sformułowanie . Doszarpałam walizkę pod kiosk. A później doszarpałam walizkę na przystanek autobusowy. I zrobiłam się niesamowicie głodna. 

Dzienniku, ty się zapewne nie orientujesz, więc Ci opiszę. Warszawa jest specyficznym miejscem. Wysiadasz sobie na przystanku w Centrum, żeby mieć blisko do Metra. Musisz jednak pokonać masę schodów i plątaninę tuneli w przejściu podziemnym. Jeśli się zgubisz, to masz przerąbane - możesz tak sobie krążyć i krążyć, i krążyć, i krążyć.... aż może w końcu zapytasz kogoś o drogę. Albo spojrzysz na tabliczki, które dla zwykłego śmiertelnika, z wioski takiej jak moja, i tak są mało przydatne. No bo przecież NIE ZNASZ nazw ulic. I chcesz się dostać do KFC. Z walizką. Wiesz, stojąc przed schodami do przejścia podziemnego, że KFC jest po drugiej stronie ulicy, jakieś 20 metrów od przejścia. Daleko nie masz, dasz radę. 
Na szczęście się nie zgubiłam. Ale musiałam wyglądać paskudnie, bo bezdomny pomógł mi wnieść bagaż na szczyt schodów. Walizka za to musiała być tak nieporęczna i wyglądać tak dziwnie bez kółek, że bezdomny nawet nie chciał mi jej ukraść. A jeśli chciał, to się rozmyślił. Dziękuję Panu jeszcze raz i przepraszam, że nie mogłam wrzucić ani grosza, sam Pan rozumie, karty kredytowe. W sumie, po co pisać i tak Pan nie przeczyta (ale sumienie czystsze chociaż!)...
KFC ma pełno niespodzianek. Na początku schody. W prawdzie tylko trzy, ale znów musiałam targać bagaż. Ma też wycieraczki. One wcale nie pomagają ciągnąć bezkółkowej walizki. Co więcej, sprawiają, że można się zabić o:
a) własne nogi
b) zablokowaną walizkę
c) walizkę, która postanowiła się przewrócić na grzbiet
d) faceta, który odwija za tobą pomarszczone wycieraczki
Następnie, nalałam sobie 7up'a, którego uwielbiam, aby dostać jednak Mirindę, której nienawidzę. Nie miałam jednak siły, aby z tym cokolwiek zrobić. Zjadłam sobie tortille z frytkami, popiłam paskudnie słodką Mirindą (bleh) i musiałam się zbierać. Ciekawostka, KFC ma także schody w środku, te do toalety. Jak już się ożłopałam tego picia, to mi się zachciało siusiu. Poza tym, coś dziwnego stało się z moim niegdyś połamanym, później zaplombowanym zębem i koniecznie musiałam sprawdzić, co. W pierwszej chwili chciałam iść do toalety dla inwalidów, ale mnie nie wpuścili. Cóż. Złapałam więc za walizkę, i schodziłam po tych schodach. Zadzwoniła mi komórka. Postawiłam walizkę i wygrzebałam dzwoniący sprzęt z kieszeni. I teraz uwaga, bo to ważne. Dzwoniła mama, żeby mi powiedzieć, że autobus do Olsztyna mam o 14:15, na zegarku była 13:30, a przedostanie się z Centrum na Młociny zajmuje mniej więcej 20 minut. W moim stanie 35 minut, a przede mną jeszcze wizyta w toalecie. W tym momencie walizka zaczęła spadać. Trzymałam ją za ten drąg do ciągnięcia. Więc zostałam z drążkiem w dłoni, a walizka potoczyła się na sam dół schodów. 
Po wstępnych oględzinach doszłam do wniosku, że jedyne, co mi pozostało, to ciągnięcie walizki po bruku za tę krótką, ledwo trzymającą się rączkę. Przejechałam dłonią po twarzy modląc się, aby to był tylko sen. A w toalecie była kolejka. Spojrzałam więc w swoje odbicie w lustrze. 
Wyglądałam pięknie
1. Miałam rozczochrane włosy - klamra zwisała mi z boku głowy, włosy za to zamiast siedzieć spięte, były wszędzie
2. Miałam odrost. Potworny. Masakra. 
3. Byłam niepomalowana. Cały mój trądzik, podkrążone oczy - dosłownie wszystko - wyszło na wierzch buzi. Do tego jeszcze byłam czerwona. 
4. Ukruszyła mi się plomba w zębie. 
5. Plama na softshelu nadal była. 
6. Ubrania pomięte.
7. Spodnie miałam zabłocone, w białych plamach od walizki, brudne. 
8. Buty - brudne, całe w błocie. 
Jak 80000000000 nieszczęść. Tak się czułam. 

Po pokonaniu tysiąca schodów w górę i wydostaniu się z KFC, zadzwoniłam do Mamy. Popłakałam się. To był ten moment, w którym wszystkie komórki mojego ciała wołały o pomoc (Od Autorki: jeśli tego dnia widzieliście milion nieszczęść zgięte w pół i ciągnące walizkę, to byłam to ja!)
- Dasz radę! Została ci ostatnia prosta do Olsztyna, leć, bo nie zdążysz! Już na pewno ci się nic nie przytrafi, a jutro będziesz się śmiała z całej tej sytuacji! - Słyszałam w słuchawce.
- NIEPRAAAAAAWDAAAAA - szlochałam. Połączenie histerii, paniki i bezsilności, to były wszystkie emocje, które miałam w sobie w tym momencie. Ogarnęłam się jednak w sekundę: - Dobra Mamuś, kończę, muszę lecieć na ten autokar!
Doczłapałam do metra, udało mi się też szczęśliwie dojechać na Młociny. Czułam, jak ludzie mnie obserwują - ale łzy bezradności same tak jakoś płynęły. Pięknie. Do tego wszystkiego wyszły mi plamy na buzi od płaczu... I okres. Wspominałam może, że miałam okres? No to go miałam - trzeci dzień, więc nie tak najgorzej, ale mimo wszystko. I wytłumacz mi Dzienniku, dlaczego tak jest, że jak już się coś wali, to towarzyszy temu miesiączka? PO CO ja się pytam....? 

Dotarłam na stację, była godzina 14:05 mniej-więcej. Zadzwonił telefon.
- Córcia, bo ja się pomyliłam, ty ten autobus masz o 14:50.
- W tej chwili cię nie lubię. Jest zimnica, a Ty mi Madre mówisz, że Polski Bus przyjedzie za 45 minut? Dobra... nie... ja muszę komuś tę moją historię powiedzieć, bo mi słabo już - rozłączyłam się. I stój jak ten kretyn, świeżo po chorobie. Wykonałam ze trzy telefony. Czas troszkę zleciał. Nie miałam siły wtoczyć walizki na ciepły dworzec. Do toalety przed trasą też nie poszłam, bo i po co? W Polskim Busie są toalety, a ja średnio co półtorej godziny latam na siusiu, więc i tak, i tak korzystam. Do tego telefon zaczął wołać o jedzenie. Ale w Polskim Busie jest prąd, więc też fajnie.
Podjechał autokar. Podeszłam do luku bagażowego.
- Kortowo czy Gromada? - spytał mnie chłopak, który biletuje bagaże.
- Gromada - mruknęłam.
- Zauważyła pani, że odpada pani rączka od walizki? Nie urwie się?
- Proszę pana. Jak pan pewnie zauważył, walizka nie ma także kółek, uchwytu, a dno jest połamane. Nie jestem w stanie zaręczyć, że nie rozpadnie się po wsadzeniu jej do busa. Przyleciałam z Londynu, niech Pan nie wymaga ode mnie pełnej sprawności walizki, dobrze wiem jak wygląda - wybuchłam. Zrobiło mi się żal chłopaka, który stał ze zdziwioną miną. Odebrałam od niego bilecik i zostawiłam mu swój dobytek pod nogami.

Ostatnia prosta. Usadowiłam się na swoim ulubionym miejscu. W autokarze było może 6 osób. Wygrzebałam ładowarkę z torby słuchając standardowego komunikatu. Podłączyłam telefon.
I nic. Kompletnie nic. Nie ładowało. Sprawdziłam kontakty w okolicznych siedzeniach, gotowa zrezygnować ze stałej miejscówki. Nic. Żaden nie działał. Za to kierowca, jak nigdy, zaczął mówić do mikrofonu:
- Witam Państwa na trasie Warszawa - Olsztyn, planowany przyjazd autokaru jest o 17:50. Życzę Państwu miłej podróży. Chciałbym także poinformować, iż z powodu minusowych temperatur, toaleta w autokarze jest nieczynna.

Roześmiałam się.

0 komentarze:

Prześlij komentarz